zondag 15 april 2012

Soedanese overvolle paasdienst

Vanmiddag vierde onze Soedanese gemeente pasen; ik heb het geweten. Ze hadden mij gevraagd het avondmaal te vieren. Het hele dienst duurde drie-en-een-half uur. Er werden drie volwassenen en 14 kinderen gedoopt.

Het was smoorheet binnen, de airoconditioners moeten nodig nagekeken. We hadden naar ik schat 170 mensen in de kerk. Toen ik na afloop van de dienst naar buiten ging, bleken daar ook nog minstens zoveel lui te zitten. Wat is er gaande? Ik weet wel, met pasen komen er altijd extra mensen. Maar nu lijkt toch de tijd gekomen om de knoop door te hakken en met een tweede Soedanese eredienst te beginnen.

Ik moet volgende week maar eens een goed gesprek hebben met Rev Yousif en Rev Hassan en hun kerkenraad.

Meisje wordt gedoopt
Klaar om gedoopt te worden: 14 kinderen en 3 volwassenen

Deel van de gemeente; andere helft zat buiten

Geen opmerkingen: